28 Kasım 2014 Cuma

Kış aylarında cilt bakımı!

Cildiniz kışa hazır mı?!
Kış aylarında cilt bakımı ile ilgili alışkanlıklarımız değiştirmemiz gerekiyor. Yazın üç temel kuralı - temizleme, nemlendirme ve koruma, kışın üç temel kuralları ile değişiyor - temizleme, besleme ve koruma. Doğru şekilde bakımını sağlarsak, cildimiz daha yumuşak olur ve ışıltı kazandırır.
 Cildiniz yağlı veya kuru olsun, yüz yıkama jellerin yerine temizle sütleri tercih etmelisiniz. Soğuk havalarda sadece E vitamini içeren değil, D vitamini de içeren kremleri tercih edin. Eğer, cildiniz kılçal damarlara meyilli ise mutlaka K vitamini içeren kremi tercih etmelisiniz. Dışarı çıkmadan en az 30 dk. önce kreminizi uygulayınız; yeni sürülmüş krem soğukta donup cildinize zarar veriyor, daha fazla korumasına sebep oluyor.
Fondöteninize bir damla kadar nemlendirici kreminizi ekleyip, dışarı çıkmadan 30 dk. önce uygulayabilirsiniz.
Soğuk havalarda kremsi yapıda ürünleri tercih etmelisiniz: krem allık veya krem far gibi ve dışarı çıkmadan hemen önce ince tabaka şeklinde toz pudra uygulamalısınız.
Bol bol su içmelisiniz: yağ bezlerinin doğru şekilde çaışmasını sağlar.
Mutlaka hava nemlendirici'yi kullanmalısınız; soğuk aylarda kuru havayı nemlendirmesini sağlar, cildinizi fazla kurumasından korur. Çok sıcak suyu kullanmaktan kaçının, cildin daha fazla korumasına sebep oluyor. Yüzünüzü yıkadıktan sonra hafifçe bastırarak kurulamalısınız. Soğuk havalarda cildinizi koruyan ürünleri tercih etmelisiniz.
Bu pratik bilgilerden bir kaç tanesi. Sizin için kış ayılarında bakım kuralları var mı?
Sevgiler,
Çalışan anne

*Bilgiler interne'ten toplanmıştır

2 yorum :

  1. Benim her zaman kesin bir kuralım vardır. Dışarı çıkmadan 15-20 dk önce mutlaka nemlendirici krem sürerim. Yoksa ellerim kuruyor.

    Blogunuzu çok beğendim. Takibe aldım. Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde 20-30 dk. önce kremimi sürüyorum.
      Çok teşekkürler.

      Sil